Les feres de Shakespeare (Condal)

Pels amants del teatre i de Barcelona arriba una època especialment bona. El Festival Grec ha començat i, de mica en mica, els barcelonins aniran marxant de vacances. Es pot demanar res més? Doncs sí, en aquest estimat país nostre tenim la sort de comptar amb dues companyies que es dediquen magistralment a representar les comèdies de William Shakespeare. Com potser ja haureu endevinat, parlo dels Parking Shakespeare i dels Pirates. Ha passat doncs, una cosa extraordinària: Podrem veure representada “L’amansiment de la furia” per ambdues companyies. La que avui ens concern, és la proposta dels Pirates: “Les feres de Shakespeare”.

Anem a pams, que vull dir moltes coses i si pot ser que tinguin algun sentit. Ariadna Pastor ha adaptat l’obra “L’amansiment de la fúria de William Shakespeare” però s’ha encarregat de capgirar-la del tot. “L’amansiment de la fúria” és una obra polèmica perquè és especialment masclista, però l’adaptació ens l’acosta als nostres temps i l’enriqueix, dotant els personatges femenins de profunditat i fent-les les protagonistes de la història. 

Un tret distintiu de la companyia és incloure música a les seves representacions. Aquesta vegada però, podríem dir que l’obra és ja un musical de facto. A càrrec d’Ariadna Cabiró, anem escoltant diversos gèneres musicals, tots en viu i en directe -poca broma. Els actors, juntament amb els músics, intepreten unes cançons  molt treballades que flueixen deliciosament gràcies, també, a la corografia d’Anna Romaní -una cosa que no m’agrada gaire dels musicals són les cançons quan aturen l’acció.

Els Pirates ens tenen acostumats a deixar-se veure en teatres petits. Al Condal però, han sabut adaptar-se i aprofitar tots els racons que els oferia la sala. No només això, sinó que, a més, han robat un tros del pati de butaques. L’escenografia d’Enric Romaní ha permès representar tots els escenaris necessaris al mateix espai. Una estructura polivalent de fusta al centre del teatre ha estat suficient per portar-nos a la Pàdua del 1594. I tot això, amb els músics sempre visibles al públic. No voldria acabar sense reconèixer la feina del director (Adrià Aubert) i dels fantàstics actors.

M’entusiasmen les adaptacions dels Pirates. Tots sabem que la paraula Shakespeare, per si sola, ven entrades -jo mateix he explicat al blog com intento no perdrem-en cap- però siusplau, no ens equivoquéssim. Versionar, adaptar i interpretar una obra d’aquesta magnitud necessita d’uns ovaris que per sort, els Pirates tenen. Heu d’anar a veure-la al Condal. Ho podeu fer durant tot el mes de juliol. Feu-me cas, no voldria pas que us la perdéssiu.

Autor: William Shakespeare
Adaptació i traducció: Ariadna Pastor (A partir deL’amansiment de La fúria)
Direcció: Adrià Aubert

Amb: Laura AubertLloll Bertran* (Maria Cirici, cover), Mariona Castillo, Ricard FarréLaura PauLluna PindadoArnau Puig i Jordi Vidal
Pianista: Ariadna Cabiró / Gemma Pujol 
Saxo, clarinet: Marcel·lí Bayer / Jordi Santanach
Música: Ariadna Cabiró

Escenografia: Enric Romaní
Vestuari: Maria Albadalejo
Coreografia: Anna Romaní
Il·luminació: Lluís Serra 
So: Jordi Ballbé
Assessorament vocal: Sheila Garcia
Ajudants de direcció: Bernat Cot i Ariet Lea Jelinek

Producció: Marina Marcos
Direcció tècnica: Pol Queralt
Assistent a la producció: Montserrat Farrarons

Cap tècnic del teatre: Jordi Ballbé
Construcció d’escenografia: Lali Canosa
Confecció del vestuari: Goretti Puente

És una producció d’Els Pirates Teatre i Grec 2019 Festival de Barcelona

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *